12 januari 2015

Middagpauze
Herfst plaatjesSinds een paar dagen hebben we te maken met behoorlijk onstuimig weer, het lijkt wel herfst in plaats van winter! Zoals gewoonlijk blijf ik dapper mijn trainingsrondjes door de polder fietsen, al wacht ik dan meestal wel tot de ergste buien voorbij zijn. Bij zulk stormachtig weer kien ik ook precies uit hoe ik het beste kan rijden om zoveel mogelijk 'halve wind' te fietsen - dan houd ik zo'n rondje namelijk beter vol. Toen het gistermiddag eindelijk droog was, er scheen zelfs een waterig zonnetje, trok ik er vol goede moed op uit, dik ingepakt tegen de toch wat schrale wind. Het ging me met halve wind, kracht 5 tot 6 schat ik, eigenlijk nog redelijk makkelijk af. Pal wind tegen had ik onderweg niet, maar helaas dus ook nergens wind mee. Na mijn gebruikelijke ronde, een krappe 12 km, kwam ik heerlijk uitgewaaid weer thuis.

Vandaag na de lunch, het was nog droog, besloot ik de elementen opnieuw te trotseren. Weliswaar was het iets warmer dan gisteren, maar er stond ook duidelijk meer wind, kracht 6 tot 7 schat ik. En dat merkte ik ook wel als ik tussen de kale bomenrijen door reed! Je hoort de wind dan aanzwellen tot een ware windvlaag, die over en door de takken heen buldert. Af en toe moest ik zelfs tegen de wind in gaan hangen om niet met fiets en al om te waaien... Als zo'n windvlaag dan weer afzwakt, houd je er toch een triomfantelijk gevoel aan over, omdat je overeind bent gebleven! Op het een-na-laatste stuk had ik eindelijk eens wind in de rug en op het allerlaatste stuk weer krachtige vlagen van opzij. Kortom, ook vandaag heb ik alle muizenissen laten wegblazen en nu kan ik met een heerlijk fris hoofd weer aan de slag!

Geen opmerkingen: