3 januari 2015

De beste wensen voor een fantastisch nieuw jaar!

Traditioneel luiden we met vuurwerk, champagne en oliebollen het oude jaar uit. Toch ben ik elke keer weer opgelucht en blij als we de jaarwisseling heelhuids achter de rug hebben en het nieuwe jaar van start is gegaan. Ik ben op zijn zachtst gezegd namelijk niet zo'n fan van de vuurwerkbommen en al dat andere knalwerk dat bij ons in de buurt wordt afgestoken. Hoewel er dit keer gelukkig ook regelmatig siervuurwerk de lucht in ging. En een dag of twee af en toe een oliebol of appelbeignet smaakt me, in combinatie met een sparkling rosé uit, jawel, Australië, ook heus wel. Maar het betere bubbelwerk,  nee, dat laat ik liever aan James Bond over!

Skyfall

Ook zo genoten van Skyfall zaterdagavond op televisie? Ik vind de titelsong van Adèle een van de allermooiste en krijg steevast kippenvel als ik hem hoor. Dit keer heb ik extra goed opgelet of er soms ook flessen bubbels in beeld kwamen. Dat zit zo: onlangs werd de general manager van ons familiebedrijf benoemd tot statutair directeur en dat werd uiteraard in het bijzijn van onze medewerkers gevierd. Ter gelegenheid daarvan ging ik op zoek naar een mooie fles champagne bij onze plaatselijke slijterij. Tot mijn grote vreugde begreep de eigenaresse precies wat ik bedoelde en adviseerde een bijzondere fles van een klein familiebedrijf dat net iets eerder (1829) werd opgericht dan dat van ons (1938) en nu dus al bijna twee eeuwen eersteklas kwaliteit champagne levert. En ze wist en passant ook nog te melden dat James Bond himself in zijn films regelmatig reclame maakt voor het merk. Prachtig toch, zo'n fles met een verhaal?
 
What's in a name?
Thuis heb ik meteen opgezocht hoe het precies zat en wat bleek? Bollinger, want over dat champagnehuis heb ik het hier, speelt inderdaad al sinds de film 'Diamonds are forever' een prominente rol in alle James Bondfilms. Het was mij eerlijk gezegd nog nooit zo opgevallen, maar nu Skyfall op televisie kwam, besloot ik toch even speciaal te letten op de champagneflessen. Bij Bollinger staan traditie, mensen en continuïteit centraal, iets wat ook op ons familiebedrijf van toepassing is. Daarnaast wordt behalve de toekomst ook vertrouwen in de eigen kracht nadrukkelijk als kernwaarde gemeld op hun website. Dat vond ik zelf nog de mooiste link met ons eigen bedrijf. En tegelijkertijd begrijp ik ook de keuze voor 007 wel als vertegenwoordiger van het merk. Hij moet tenslotte vaak ook volledig op zijn eigen kracht vertrouwen en het karwei in zijn uppie klaren... 
 
Op nu dus maar naar een goed, gezond en geslaagd 2015!
  

Geen opmerkingen: