22 april 2012

Zeg het met bloemen...
Het is al aardig wat jaartjes geleden dat deze slogan ons ertoe moest verleiden eens vaker een bloemetje mee te nemen. Bloemen horen bij Nederland, net als bloembollen, de Keukenhof en het Bloemencorso in de Bollenstreek. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik daar afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven bij aanwezig ben geweest. Gelukkig kon ik met eigen ogen vaststellen dat ook dit corso met zijn tijd mee gaat.

Communicatie
Dit jaar was het thema van het corso 'communicatie' en de diverse praalwagens hadden daar op geheel eigen wijze een fraaie draai aan gegeven. Uiteraard hadden de nieuwe media een plekje veroverd, maar bijvoorbeeld ook onze landgenoot André Kuipers, die pontificaal op een van de wagens troonde, samen met zijn ruimtecapsule.
Een van de fraaiste wagens die ik voorbij zag trekken was door de jury genomineerd voor de hoofdprijs: betoverend knap gemaakte papagaaien met een fabeltastisch verenkleed, een werkelijk onvergetelijk plaatje!
Een andere wagen die een onuitwisbare indruk achterliet was de 'schooiwagen', een zeer actueel thema onder de huidige economische omstandigheden. Uiteraard gaven de vele toeschouwers langs de route gul om te zorgen dat deze fraaie, oer-Hollandse bollenpracht ook volgend jaar weer voor een middagje ouderwets plezier kan zorgen. Tot ons grootste genoegen stonden we met onze neus vooraan (met dank aan de gemeente Hillegom, die ons als gast een prominent plekje gunde), in een heerlijk lentezonnetje van al dit moois te genieten. Pas op de terugweg kwamen de voorspelde buien, maar toen zaten we gelukkig hoog en droog in de auto.

1 opmerking:

Blaze zei

Wat een leuke foto's!