23 december 2011

Kerst in aantocht...
Nog even en dan begint het lange kerstweekend. Dit jaar vieren we het 'gewoon' in familieverband en dat vind ik wel zo gezellig. Geen luxe vijfgangenmenu's, maar ouderwets gourmetten - nog altijd huizenhoog favoriet bij onze jong volwassenen, vooral als er flink kan worden geflambeerd. Het mag trouwens een wonder heten dat alle lampen boven onze eettafel nog heel zijn en dat we ook nog nooit brand hebben gehad, want de vlammen stijgen soms tot grote hoogte. Helaas voor de halve pyromanen bij ons thuis wordt het steeds lastiger om gourmetstellen op spiritus te vinden. We hebben er vorig jaar een paar moeten weggooien omdat de roosters door de grote hitte helemaal krom waren getrokken. Dat is lastig bakken. Anderzijds gaat flamberen op een elektrische stel niet bijster goed. 
Inmiddels hebben we voor dit lange weekend al wel de nodige boeken, tijdschriften en dvd's in huis. Op mijn kijkverlanglijst staat onder andere Frozen Planet - daar heb ik al een paar afleveringen op televisie van gezien. Prachtig gefilmd, een documentaire in vertrouwde BBC-kwaliteit, dus een absolute aanrader. Maar eerst moeten er nog wat laatste vertalingen worden gemaakt, facturen verstuurd en back-ups geregeld. Morgen dan de laatste inkopen (of eigenlijk alle inkopen) en dan kan mijn lange weekend eindelijk beginnen! Alle lezers van mijn blog wens ik sfeervolle kerstdagen toe. 

Geen opmerkingen: