6 september 2011

Moderne media
Het septembernummer van L'Officiel NL ligt alweer even in de schappen. Voor dit nummer mocht ik een interview vertalen met Frida Giannini, creatief directeur van het Italiaanse modehuis Gucci. Het modemerk bestaat 90 jaar en afgelopen zaterdag las ik in NRC dat dit wordt gevierd met de lancering van een nieuwe app voor iPhones en iPads, te vinden in de appstore onder de naam Gucci Style by Gucci. Ons wordt een virtueel kijkje achter de schermen beloofd bij de productie van de Bamboo Bag en de app laat de favoriete eet-, slaap- en winkeladressen van Gucci zien.
Ik kreeg er een déjàvu-gevoel bij: zou dat soms hetzelfde rijtje zijn dat ik voor het bewuste artikel ook had vertaald? Dan zijn dat dus de favoriete adresjes van Frida Giannini! Helaas heb ik het zelf nog niet kunnen controleren, aangezien ik de genoemde apparaten van de firma Apple niet bezit. Wie weet lukt het me wel om de app op mijn oude, vertrouwde iPod aan de praat te krijgen... Enne die tas? Die heb ik snel even 'gewoon' via de pc gegoogled. Grappig model, zou ik best willen hebben, maar of ik daar zoveel geld voor over heb? Ik vrees van niet.

Geen opmerkingen: