13 december 2010

Kerstknutselen
In mijn familie is het al vele jaren traditie om op een mooie zondag in december met alle tantes en nichten van moeders kant een kerstkrans of -stuk te maken. We zijn te gast bij een van onze nichten, die wel zeer pittoresk op de Veluwe woont en in haar schuur vaker zulke workshops geeft. Iedereen brengt iets te eten mee en onder het knutselen kunnen we dan gezellig en uitgebreid bijkletsen. Zo'n dag vliegt voorbij. Dit jaar mocht ook de volgende generatie mee en zo ontdekte mijn dochter dat haar oma dialect praat met haar zussen. Gelukkig kon ze oma nog wel verstaan... Als dochter van weet ik niet beter, zo telefoneerde mijn moeder vroeger thuis altijd al in het Kampens met haar familie, maar mijn dochter stond wel even met haar oren te klapperen. 
Grappig ook om al die achternichten weer eens te zien in een andere omgeving dan op verjaardagen of bruiloften. We hebben meteen maar een hele serie foto's gemaakt en dat leverde dikke pret op voor het lokale kippenhok. Ons toompje Post-kipjes (18 in getal) paste daar prima bij.
En nu staan er bij ons thuis dus twee kerststukken te pronken. De traditionele rode van de 'oude garde' en de ijsblauwe variant van de 'jonge garde'.
Kortom, wat ons betreft volgend jaar graag weer!

Geen opmerkingen: