24 september 2010

Verrassing
Gistermiddag zat ik midden in de vertaling van een tekst over de financiële situatie van Ierland, beetje taaie kost wel, toen ik merkte dat er achter bij ons in het weiland al een tijdje een koe flink stond te loeien. Vanuit mijn zolderraam kon ik niet zien wat er precies aan de hand was, dus besloot ik toch maar even naar beneden te lopen. Wie schetst mijn verbazing: vlak achter ons tuinhek was zojuist een stierkalfje geboren! Het deed net aandoenlijke pogingen om op te staan. Ik holde naar binnen, griste mijn fototoestel mee en klom buiten op de rand van de vijver. Moeder koe vond dat kennelijk nogal bedreigend, ze keek me vuil aan, gromde en ging direct beschermend voor haar kalf staan. Ze kreeg hulp van een andere koe, die zich meteen aan de andere kant van het kalfje opstelde. Toch heb ik een paar fraaie plaatjes kunnen schieten voordat ik de boer belde om het heugelijke nieuws te melden.

Geen opmerkingen: