25 maart 2010

Een boeiend kijkje achter de schermen!

Als je deze link, Christian Louboutin - Dancer in a Daydream, aanklikt, kun je een filmpje bekijken van een van de beroemdste schoenenontwerpers van de laatste jaren, Christian Louboutin. Ik herinner me nog goed dat ik twee jaar geleden voor het eerst artikelen mocht gaan vertalen voor L'Officiel NL. Dat is altijd even wennen natuurlijk. De artikelen met tekst kwamen meestal wel goed leesbaar door, maar de bijschriften in de modeshoots waren vaak wat lastiger te ontcijferen, zo ook die van Louboutin. Destijds zei die naam me nog niet zoveel, maar inmiddels weet ik wel beter. Mijn aandacht werd dan ook direct getrokken toen ik zijn naam las en de aankondiging van dit filmpje...

Schoenen van Louboutin herken je meteen aan de rode zolen en de hoge hakken. Ik zou er zelf niet mee uit de voeten kunnen, maar ik vind de modellen van zijn hand wel bijzonder fraai om te zien. Vorig jaar vertaalde ik, ook voor L'Officiel NL, een interview met Louboutin zelf en daaruit kwam hij naar voren als een bijzonder aimabele man. In dit filmpje straalt hij weer een en al vriendelijkheid uit, maar tegelijkertijd ook passie, in de krachtige halen waarmee hij een nieuw ontwerp op papier zet. Leuk om te bekijken en voor de liefhebbers zit er ook nog een verloting aan vast: je kunt een paar Louboutins winnen, als je voor 9 april via de website reageert. Hoort zegt het voort! 

Geen opmerkingen: