2 december 2009

Een ander soort modereportage...
Vandaag kwam ik een grappig bericht tegen: de enige echte Spongebob, dat tamelijk hyperactieve figuurtje uit de gelijknamige televisieserie Spongebob Squarepants (voor de lezers die hem niet kennen), kreeg van modeontwerper Karl Lagerfeld (wie kent hem niet?) een heuse make-over! Van onze eigen Spongebob-fan hier in huis begreep ik dat het stripfiguurtje afgelopen week zijn verjaardag vierde met een hele Spongebob-dag op televisie, dus misschien had Lagerfeld dit wel als cadeautje bedacht. Bij de vertalingen voor het modeblad L'Officiel NL kom ik zijn naam regelmatig tegen, dus was ik wel benieuwd naar de outfit die hij voor Spongebob had bedacht. De bedoeling erachter vond ik minstens zo sympathiek: deze pop werd geschonken aan een veiling voor het Wereldnatuurfonds en bracht 1000 euro op. Zonder als sponsor te willen optreden van dat befaamde modemerk, waarvoor Karl Lagerfeld normaal gesproken ontwerpt (zie achtergrond), wil ik jullie de nieuwe look van Spongebob toch niet onthouden:

Geen opmerkingen: