26 mei 2009

Werk in uitvoering
Vandaag is er opnieuw een website 'live' gegaan waarvoor ik regelmatig een bijdrage mag leveren: www.presseurop.eu. In Frankrijk bestond een dergelijke nieuwssite al (Courrier International) en daar is nu dus een Europese versie bijgekomen, te volgen in 10 talen. De redactie in Parijs selecteert artikelen uit diverse kranten en tijdschriften die in de lidstaten van de EU verschijnen en laat die vertalen. De afgelopen weken werd er al proef gedraaid en mocht ik een aantal artikelen vertalen uit het Duits, Frans en Engels - meestal over de aanstaande verkiezingen voor het Europees Parlement. Het scala aan onderwerpen is enorm en dat maakt het niet alleen een interessante maar ook een leerzame klus. Bovendien vind ik het journalistieke karakter van zulke vertalingen erg leuk, dus ik werk met bijzonder veel plezier mee aan deze site. Nieuwsgierig geworden? Ga dan vooral eens even snuffelen op de site!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Elsowina,

Leuk om te lezen dat je dievanmij.nl nog volgt, je vertalingen zijn he-le-maal goed en hadden weinig tot geen redactie nodig, zoals je nu in de uiteindelijke versie kan zien!

Groet,
Annabel Nanninga
eindredacteur dievanmij.nl

Diets en Deutsch Vertalingen zei

Fijn om te horen, Annabel, dank voor het compliment! De site is prachtig geworden en daar wil ik jullie dan ook van harte mee feliciteren. Ik heb met veel plezier aan de vertalingen gewerkt en ik lees de artikelen nu met evenveel plezier terug! Succes met de site gewenst en dat er maar vele trouwe lezers en lezeressen mogen komen...

Groetjes,
Elsowina

Anoniem zei

Wat een goed nieuws, ik ga meteen een kijkje nemen! :-)J.