5 maart 2009

Sneeuwpret of toch liever luieren in de zon?
Oplettende lezers was het vast al opgevallen: geen enthousiast verslag van een weekje wintersport dit jaar, geen vervolg op mijn blogje over de skipiste in Nieuwegein. Dat klopt, we hebben de wintersportvakantie met ons gezin helaas op het laatste moment moeten annuleren. Manlief liep tijdens zijn weekje skiën met vrienden half januari namelijk een zware knieblessure op, terwijl ik zelf onder andere als gevolg van overbelasting en de onzachte aanraking met de sleeplift flinke problemen met mijn eigen knie kreeg. Gelukkig kan manlief inmiddels alweer aardig uit de voeten met een brace en daar heb ik maar even op gewacht. Voor mij staat de eerste afspraak bij de orthopeed daarom volgende week in de agenda en ik ben reuze benieuwd wat hij denkt te kunnen doen aan mijn klachten. Eind vorig jaar had ik van de reumatoloog namelijk al te horen gekregen dat mijn knieën tamelijk ernstig zijn aangetast door artrose en daar lijkt op zich weinig kruid tegen gewassen. Spannend wel, en eerlijk gezegd ook een beetje eng, wordt dus vervolgd! De lessen op de skipiste Nieuwegein heb ik toen ook maar afgezegd, er viel immers niet meer zoveel te overbruggen. Uiteraard hebben we nog geprobeerd om voor die week een alternatieve bestemming te boeken, naar de zon bijvoorbeeld, maar tot onze grote verbazing lukte het niet om voor ons hele gezin een plek in een vliegtuig te bemachtigen, ondanks kredietcrisis en recessie. Ach, wat in het vat zit, verzuurt niet, dus we houden dat vakantieweekje lekker nog tegoed. Die week is uiteindelijk toch nog omgevlogen, want in plaats van heerlijk luieren in de zon vertaalde ik vele pagina’s meer dan in een gewone werkweek ...

Geen opmerkingen: