1 januari 2009

De beste wensen voor 2009
Een goed begin is het halve werk en zo knallen we op 31 december de spoken van het oude jaar het land uit (of doen we dat om demonen van het nieuwe jaar buiten de deur te houden?). Bij Oud en Nieuw hoort nu eenmaal vuurwerk en ook in onze straat laten de buurtbewoners zich niet onbetuigd: traditioneel wordt er volop sier- en knalvuurwerk afgestoken door de jeugd (en de iets oudere jongeren onder ons), terwijl de overige buurtjes met een glaasje champagne in de hand regelmatig 'oh' en 'ah' roepen en elkaar het beste wensen voor het nieuwe jaar. Op Nieuwjaarsdag komen de afstekers in de loop van de ochtend bijeen, gewapend met bezem en kliko, om de achtergebleven rommel keurig op te ruimen. Ons deel van de straat ligt er dus weer netjes bij - op een enkele ingebrande roestvlek na, maar die spoelt de regen te zijner tijd wel weg. Hoewel, voorlopig is de kans op regen niet zo groot, vermoed ik, want volgens de weermannen blijft het komende week nog vriezen. Ik vond het in elk geval nog pittig koud vanmiddag tijdens mijn eerste fietstochtje in het nieuwe jaar! Een nieuw jaar betekent ook een nieuwe kalender inwijden en op het eerste blad van de coachingskalender voor 2009 staat zeer toepasselijk: "Geluk is de kunst een boeket te maken met de bloemen waar je bij kunt." Ik wens jullie allemaal daarom veel bloemen op je pad.
PS: Die 25 miljoen van de Oudejaarsloterij heb ik helaas niet gewonnen. En ook de mega-jackpot (wat een woord!) ging jammer genoeg aan mijn neus voorbij. Doe mij dan toch liever maar een bos bloemen...

Geen opmerkingen: