24 december 2008

Bijna kerst ...
Vandaag de laatste verse spulletjes in huis gehaald voor de kerstdagen, tussen de vertaal- en administratieklussen door, op een moment dat de eerste 'shift' alle inkopen al in de tas had en dus parkeerplaatsen vrijmaakte in de parkeergarage bij de supermarkt en voor de komst van de tweede 'shift', die eerst nog zelf de hele dag moet werken. Ons plannetje is geslaagd: we konden de auto 'gewoon' kwijt en we hebben alles kunnen krijgen wat nog op ons lijstje stond, dus wat mij betreft mag het kerstfeest beginnen. We vieren het dit jaar alleen met naaste familie, wel zo gezellig, en ook qua maaltijden doen we het kalmpjes aan. Buiten prikkelt de kou al in de lucht: zou het dan echt gaan gebeuren? Zou het inderdaad hard genoeg gaan vriezen, zodat we eindelijk weer eens kunnen schaatsen op natuurijs? De vorst schijnt vanaf morgen aan te houden tot midden volgende week, dus wie weet ... kan ik volgende week mijn schaatsen uit het vet halen? Hoe dan ook, ik wens alle trouwe lezers van mijn blog sfeervolle kerstdagen en een sprankelend 2009!

Geen opmerkingen: