10 oktober 2008

Oktober borstkankermaand!
Het ligt weer in de winkel: het glossy Pink Ribbon. Dit jaar al voor de vijfde keer. Een indrukwekkend initiatief van de bladenmakers in Nederland die belangeloos meewerken aan het maken van dit glossy magazine. Ik draag het initiatief een warm hart toe, koop er trouw een paar exemplaren van die ik ook graag weggeef aan vrouwen in mijn omgeving. Een op de acht vrouwen krijgt immers te maken met borstkanker - het kan dus iedereen overkomen. Thema van het glossy is dit jaar Vivre, een soort eerbetoon aan het leven! En dat is maar goed ook. Zelf weet ik inmiddels dat borstkanker overwonnen kan worden en daarom zou het fantastisch zijn als iedereen een paar euro over heeft voor meer onderzoek, meer mammapoli's en nog betere nazorg. Elk jaar groeit het aantal activiteiten en voor mijn gevoel ook het aantal sponsoren. Ik heb geen behoefte aan een lady phone in pink of een roze stofzuiger, maar de pink ribbon hangt als sleutelhangertje wel aan een van mijn handtassen. Lees meer over deze goede zaak op http://www.pinkribbon.nl/ of koop het blad!

Geen opmerkingen: