26 mei 2008

Verbouwingsperikelen ...
Zo zit je nog met prachtig uitzicht over de weilanden op zolder en zo zit je beneden in de huiskamer tegen de boekenkast aan geparkeerd met je werkplek. Tja, dat komt ervan als je het hele huis renoveert, dan is het kantoor ook een keer aan de beurt. De mannen stonden om stipt 8 uur vanmorgen voor de deur en na hun ontbijt werkten ze in rap tempo door. Af en toe klinken er sappig Vlaamse kreten door het huis, die mij aan mijn studententijd in Antwerpen doen terugdenken, en soms moet ik toch twee keer vragen wat ze bedoelen, omdat de Vlaamse zegswijze niet meteen duidelijk is. Gelukkig duurt deze toestand maar een paar dagen: morgen gaan ze op zolder de binnenkant afwerken en vanaf woensdag kunnen we het kantoor dan weer inruimen.
De benedenverdieping krijgt - uiteraard - ook nieuwe ramen, waaronder een schuifpui. Wij hadden ons al afgevraagd hoe ze dat frame achter het huis wilden krijgen (ons huis heeft geen achterom), maar daar hadden de mannen een slimme oplossing voor gevonden. Tot mijn starre verbazing zag ik ze plotseling door het weiland aan komen lopen: hup, frame over het hek, er zelf overheen en klaar is Kees.

Geen opmerkingen: