25 mei 2008

Netwerken en andere verbindingen
De blog over providersperikelen wordt vervolgd: intussen is Casema samen met zakelijke partners Ziggo geworden, zo las ik in een mailing per gewone post. Nee, ik heb nog geen bericht gekregen dat er voor bestaande klanten niets verandert, maar ik heb wel een bijzonder hinderlijke reclamespot op tv gezien, juist ja, van Ziggo. De korte versie is nog te doen, maar bij de lange versie haak ik af. Pas helemaal op het eind verschijnt de naam in beeld - ik vrees dat het de naamsbekendheid geen goed doet, want in het filmpje blijft volstrekt onduidelijk wat Ziggo precies is. Ben benieuwd of de spam-perikelen nu eindelijk eens worden aangepakt door Ziggo - ze staan intussen al op de zwarte lijst bij MSN/Hotmail omdat er vanaf hun adressen spam wordt verstuurd. En dan die andere provider, die mij mobiel laat internetten via een prepaid datacard voor mijn laptop: uit een redelijk snelle reactie van de klantenservice blijkt dat ik iemand anders heel gelukkig heb gemaakt met extra beltegoed dat helaas niet kan worden teruggestort. Jammer van de centen! Afgelopen weken heb ik uiteraard dubbel goed gecontroleerd of alle getallen klopten bij de overschrijvingen... Netwerken kun je trouwens ook op een andere manier: gezellig met een paar andere werkende vrouwen in een trendy restaurant met goede bediening en lekker eten. Afgelopen donderdag zat ik in een bescheiden kring in café-restaurant Vermeulen in Utrecht voor een netwerkbijeenkomst. Plezierige gesprekken, veel herkenning, tips en trucs uitgewisseld op 'ons' communicatievlak - heel leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar.
Nog een ander netwerkje, dat ik zelf een heel seizoen heb begeleid: de meiden van Fletiomare B4. Afgelopen zaterdag was de laatste hockeywedstrijd van dit seizoen. Het zonnetje scheen uitbundig en ze gingen voor de overwinning, maar het mocht helaas net niet lukken - meer dan een gelijkspel zat er niet in, ondanks de vele peptalk die ik had meegegeven, zowel voor de wedstrijd als in de rust, toen 'wij' nog met 2-1 voor stonden. Gelukkig heeft de uitslag geen gevolgen voor de eindstand in de poule: onze meiden blijven stevig op de 2e plaats staan en dat is op zich al een prestatie als je bedenkt dat we in september 2007 met 15 meiden startten en er nu nog precies 11 over zijn. In de loop van het seizoen moesten er helaas een paar meiden afhaken wegens blessures, waardoor we regelmatig een beroep moesten doen op invallers en dat viel soms niet mee. Als afsluiting van het seizoen maakten we nog een paar sfeervolle plaatjes. De ladies hadden zelf de regie: ziehier het resultaat. Meiden, hartelijk bedankt voor een sportief, gezellig en goed seizoen!

Geen opmerkingen: