31 december 2007

Wat een jaar!
Traditioneel blikken we aan het eind van een jaar even terug - dezer dagen ontkomen we niet aan nieuws- en sportjaaroverzichten op televisie en aan jaarlijstjes met boeken, films of podiumkunst in de krant. Voor mij is 2007 zowel een bijzonder prettig jaar geweest met nieuwe klanten, boeiend vertaalwerk en interessante uitdagingen op het gebied van projectmanagement als ook een bijzonder bewogen jaar, waarin vreugde en verdriet dicht bij elkaar lagen. Door het dolle heen vanwege mijn geslaagde zoon, die de middelbare school eindelijk achter zich kon laten en aan de opleiding van zijn dromen kon gaan beginnen, maar ook veel verdriet door de ziekte en het overlijden van mijn trouwe maatje Dombo. Zakelijk gezien klom de omzet over 2007 gestaag tot boven het niveau van 2002 en dat vind ik persoonlijk een bijzondere prestatie. In 2003 kreeg ik namelijk de naweeën van de economische dip voor mijn kiezen: minder opdrachten, dus ook minder omzet. Uiteraard heb ik me niet laten kennen, ben gewoon stug doorgegaan en nu kan ik met trots vaststellen dat al die inspanning meer dan de moeite waard is geweest. Niet alleen kreeg ik er nieuwe opdrachtgevers bij, hun vertaalopdrachten bleken ook beter aan te sluiten bij mijn eigen voorliefde. Zo slaagde ik er de afgelopen jaren en passant bovendien in om het accent te verleggen van puur technisch vertaalwerk naar creatievere opdrachten. Ik moet zeggen, dat bevalt me uitstekend! De overgang van 2007 naar 2008 verloopt geheel in stijl met een interessant, groot project, waarin ik mijn journalistieke kant weer optimaal kan aanspreken. Op de achtergrond hoor ik steeds prachtige 'gouwe ouwe' platen uit mijn jeugd voorbijkomen. Als trouw fan luister ik elk jaar naar de top 2000 op radio 2 en zing regelmatig nog hele coupletten mee. Vol goede moed begin ik als ondernemer dus aan een nieuw jaar, gewoon weer van voren af aan. Uiteraard hoop ik op even prettige wijze te kunnen blijven samenwerken met al mijn opdrachtgevers van afgelopen jaar. Intussen hoor ik buiten het eerste vuurwerk al knallen. De oliebollen en appelflappen hebben we in huis gehaald, we hoeven dus alleen de champagne nog koud te leggen en dan gaan ook wij het jaar met veel gefonkel en geknal uitluiden. Ik wens iedereen een fantastisch en vooral gezond 2008!

Geen opmerkingen: