24 december 2007

Kerstwens
Zoals ieder jaar wens ik ook dit jaar iedereen, maar vooral alle lezers van mijn blog, sfeervolle en gezellige kerstdagen. Kerst zonder Dombo - daar moet ik erg aan wennen, want ik mis hem nog iedere dag. Gelukkig hebben we hem wel weer bij ons thuis, een troostrijke gedachte. Zaterdag aan het eind van de middag werd de asbus bezorgd.
Ter voorbereiding op het kerstdiner van morgen heb ik vandaag eerst bloedig vele stoofperen geschild en gevierendeeld om ze vervolgens droog te laten koken ... gelukkig kon ik een deel redden, dus hebben we morgen toch nog iets ouderwets lekkers te eten. Tja, dat krijg je dus als je ze beneden op het vuur zet om te sudderen en je gaat boven zitten vertalen! Tweede kerstdag gaan we gezellig thuis gourmetten met onze vier tieners en verder doen we het dit jaar rustig aan, vanwege de op handen zijnde verbouwing van woonkamer en keuken in januari. Er staat een kleine, zeer eenvoudig versierde kerstboom in de huiskamer (in plaats van het grotere exemplaar dat we normaal gesproken optuigen) en ik heb een prachtig kerststuk (zie foto) gemaakt bij een nicht van mij, die daarvoor speciale workshops organiseert. Ook dit jaar zijn we op een fraaie zondag in december weer naar de Veluwe getogen om te gaan 'kerstknutselen' met alle vrouwelijke familieleden van moeders kant - heel gezellig en het resultaat mag er wezen! Ik verheug me op twee dagen relatieve rust en ga dan weer aan de slag met een interessante vertaalopdracht! Tussen de bedrijven door moeten we beneden natuurlijk ook kasten uitmesten en spullen apart gaan zetten, want we zullen volgende maand toch zo'n drie weken boven moeten kamperen... Ongetwijfeld gaan we de komende anderhalve week kerstvakantie ook gezellige dingen ondernemen met ons uitgebreide gezin - zo zou ik wel eens een paar rondjes willen schaatsen op Flevonice: een buitenbaan van 5 km kunstijs - lijkt me heerlijk zwieren! Maar ja, of ik daarvoor liefhebbers mee krijg? Ik vrees dat er meer gegadigden zijn voor een spannende film.

Geen opmerkingen: