24 augustus 2007

Souvenir de France
Elke zichzelf respecterende toerist herkent het vast, die haast onuitroeibare behoefte om een aardigheidje als souvenir van het vakantieadres mee naar huis te nemen. Wij vormen in dat opzicht geen uitzondering, maar besloten wel om dit jaar om eens iets geks te doen. Dat kwam zo: om vanaf de camping bij het strand te komen moesten we een aardig eindje rijden. Bij de laatste rotonde voor Biscarrosse-Plage stonden ze gezellig met zijn allen op een hoekje bij de plaatselijke souvenirwinkel: rode en gele molentjes met houten wiekjes die bij elk zuchtje wind aanstekelijk om hun as tolden. We vonden het zo'n vrolijk gezicht dat we uiteindelijk zijn gezwicht. Dit keer dus geen flessen wijn, Franse mosterd, koekjes of vrolijk gekleurd aardewerk, nee, we namen een van die leuke gele molentjes mee. De dame in de winkel vond het reuze grappig dat een Hollands stel in Frankrijk een molen kocht. Die hadden we immers meer dan genoeg in Holland? Ja, dat klopt en die wil ik ook beslist niet in de tuin. Dan liever een Franse! Zoals jullie kunnen zien, staat het ding hier in de voortuin zijn best te doen - af en toe waait het zo hard dat de wieken ervan af dreigen te vliegen. De potplanten hadden de droge, hete zomerweken in Nederland (?) niet overleefd, dus hebben we meteen even voor verse aanvoer gezorgd, geheel in stijl in herfstkleurtjes. Zo vloog de eerste volledige werkweek voorbij, met af een toe een bezoekje aan de dierenarts als onwelkome afwisseling. Het gaat met Dombo namelijk nog niet echt beter, hoewel, gelukkig ook niet veel slechter. Qua werk was het wel een bijzonder interessante week: ik ging stoeien met een nieuw onderdeel van mijn vertaalprogramma en vond het gepuzzel erg leuk, ik kreeg de toegezegde jaarverslagen als vanouds met dezelfde vertrouwde vertraging aangeleverd en ik ontving bericht dat mijn proefvertaling voor een uitgeverij goed was beoordeeld, dus ik mag aan mijn eerste grote opdracht beginnen! Kortom, koud een week na mijn vakantie zit ik alweer volop in het werk en geniet met dit fraaie zomerweer vooral van mijn lunchpauze, als ik een rondje Haarzuilens ga fietsen. Aan de tuin ben ik nog niet toegekomen, daarom hoop ik dat het een zonnig, warm weekend wordt!

Geen opmerkingen: