21 juli 2007

Vakantie!
Een bekend gezegde luidt: de laatste loodjes wegen het zwaarst en hoe waar dat is, heb ik afgelopen week wel ondervonden. Er kwam veel meer vertaalwerk binnen dan verwacht en daarmee raakten de dagen sneller gevuld dan gedacht. Dus bleef de administratie liggen ... en aan het eind van deze maand wenste de belastingdienst graag mijn BTW-afdracht te ontvangen. Tussen al die bedrijven door werd mijn zoon 16, dus moest er ook nog een klein feestje worden gebouwd. Vandaag hebben we eerst alle vakantieboodschappen gedaan en daarna ben ik toch maar weer even achter het apparaat gekropen, om met cijfertjes te gaan goochelen en de belastingdienst tevreden te stellen. De wasmachine stond overuren te draaien en de dame en twee heren pubers die mee gaan op vakantie dienden vandaag flink handen uit de mouwen te steken, anders komen we hier morgen niet weg. We gaan op weg naar Noord-Bretagne, Côte d'Armor, om precies te zijn. Daar start onze vakantie met een bezoek aan mijn trouwe Franse correspondentievriendin, die ik nog ken uit de tijd dat we samen met Barbiepoppen op de camping speelden. Zij verstond mij niet en ik haar niet, dus haar moeder en mijn vader hebben toen flink Engels respectievelijk Frans geoefend. En wij? Wij hielden contact, nu al meer dan 30 jaar! We blijven daar een paar dagen kamperen, we zullen ongetwijfeld een aantal typisch Bretonse gerechten voorgeschoteld krijgen (ik verheug me nu al op galettes!) en ik kan - onder het genot van een zalig wijntje - eindelijk weer eens ongegeneerd Frans kletsen. Eind volgende week trekken we dan verder langs de Atlantische kust naar het zuiden. Ik zal proberen om mijn weblog vanaf de camping bij te houden, maar of dat gaat lukken hangt vooral af van de mobiele verbindingsmogelijkheden die Vodafone biedt (en hoe snel het prepaid tegoed van de laptop is verbruikt). Ja, ja, de laptop heeft zijn eigen mobiele nummer - een uitstekende maatwerkoplossing van Vodafone Nederland. Jammer genoeg is het mobiel bellen in de EU, ondanks de toezeggingen, nog niet wezenlijk goedkoper geworden, daar wachten ze immers mee tot eind augustus, als de meeste mede-Europeanen hun vakantie achter de rug hebben en weer braaf op kantoor zitten ... Ik wens jullie in elk geval allemaal een zonnige, aangename zomer en tot blogs!
Elsowina

Geen opmerkingen: