13 april 2007

Vrijdag de 13e!
Hoezo bijgelovig? Ik ben niet bang voor zwarte katten, loop rustig onder ladders door en vrijdag de 13e gaat over het algemeen zonder grote rampen over in de zaterdag de 14e. Geen vuiltje aan de lucht vandaag, zou je dus denken. Helaas, niets bleek minder waar. Het begon vanmorgen meteen al bij het douchen. Vorig jaar hebben we de badkamer laten verbouwen en in plaats van een ligbad een fraaie, luxe douchecabine laten installeren. De luxe zit ‘m in het water dat werkelijk van alle kanten kan komen. Via een schakelpaneel met duidelijke pictogrammen kun je al die soorten stralen instellen. Vanaf het begin hebben we het al aan de stok gehad met het knopje voor de zijdouches (toevallig ook nog een belangrijk element voor het resetten van de installatie, maar dit terzijde). Mijn dochter heeft al eens onder een onstuitbare straal water gestaan op een avond dat wij op haar school een ouderavond hadden. Ze kreeg de zijdouches niet meer uit … en ik vanmorgen dus ook niet. Het heerlijke gevoel dat deze douches even daarvoor nog bij mij hadden weten op te wekken, verdween als sneeuw voor de zon! Er stonden 6 van die stralen op volle kracht tegen de cabinedeuren te spugen en al gauw sijpelde er zelfs een straaltje water via de kit op de badkamervloer. Gevoelens van teleurstelling en boosheid streden om voorrang. Die douchecabine heeft veel geld gekost en dit is nu al de vierde keer binnen een half jaar dat er een monteur bij moet komen. Van zo’n prestigieus merk had ik toch meer kwaliteit verwacht. Bovendien hebben we juist deze cabine gekozen om te kunnen genieten van alle mogelijkheden. Anders hadden we wel een eenvoudiger (en goedkoper) exemplaar bij de Gamma uitgezocht. Ondertussen werd de badkamervloer alsmaar natter, dus ging ik eerst de hoofdkraan in de meterkast maar eens dichtdraaien. Even later zette ik hem weer open: meteen hoorde ik boven het gekletter van het water. Die kon dus beter dicht blijven! Vervolgens heb ik de installateur gebeld, maar de monteur in kwestie was er niet, dus ik zou worden teruggebeld. Na het uitgestelde rondje met mijn hondje kon ik eindelijk aan het werk. Uren later heb ik de hoofdkraan weer even opengedraaid. Een mens wil tenslotte wel een vers kopje koffie en af en toe een sanitaire stop is ook geen overbodige luxe. Boven hoorde ik de stralen alweer hun best doen, maar plotseling was het stil. Hoe magisch! Teruggebeld werd er pas in de loop van de middag, toen ik via mijn vriend hoorde dat er een monteur onderweg was. Intussen had ik de hele ochtend ook nog ruzie met internet en de router, die er zomaar mee ophield om vervolgens ook zomaar weer aan de gang te gaan. Reuze lastig als je voor een vertaling op internet aan het surfen bent en je blijft middenin een website steken. Ik zat nogal te mopperen op al die ongelukjes totdat ik ontdekte dat het vrijdag de 13e is vandaag ….

Geen opmerkingen: