2 maart 2007

Maart roert zijn staart!
Maart begon gisteren zo fraai met een zonnetje, vanmorgen was het weer helemaal omgeslagen met zware regenbuien en onweer, maar sinds een paar uur schijnt de zon weer volop in zo’n typisch Hollandse wolkenlucht. Na alle nattigheid van de afgelopen dagen ervaar ik dit weer als een verademing. Ondanks de regen ben ik vorig weekend mijn slag gaan slaan in het tuincentrum. Ik vond het hoog tijd voor een paar vrolijke kleurencombinaties in de tuin! Gelukkig bood het tuincentrum ruime keus in viooltjes.
Nu giert alleen de wind nog rond het huis. Kennelijk heeft dit natuurgeweld inspirerend gewerkt, want vandaag heb ik als een soort wervelwind heel wat administratieve klussen weten te klaren. Eerst heb ik op mijn gemak facturen gemaakt en de bijbehorende vertalingen gearchiveerd. Daarna ben ik aan de slag gegaan voor de accountant: de jaaroverzichten van bank- en beleggingsrekeningen zijn binnen, dus die konden worden gevoegd bij de financiële administratie en daarmee is die ordner dan ook weer bijna compleet. Een dezer dagen kan ik de accountant dus gaan verblijden met al deze stukken - ieder zo zijn vak!
De afgelopen twee weken heb ik veel tijd besteed aan een aantal grote vertaalprojecten, dus alles wat TNT Post door de brievenbus duwde, legde ik meteen netjes apart. De enveloppen namen de vorm aan van stapeltjes die op onverklaarbare wijze maar bleven groeien. Meestal zijn weekenden uitermate geschikt voor achterstallige administratie, maar ja, als je zaterdag en zondag gebruikt als verlengde werkweek, blijven stapeltjes post gek genoeg het langst liggen. Nadat ik deze week alle vertaalprojecten had ingeleverd, kwam er eindelijk ruimte in de agenda om de stapeltjes onder handen te nemen. Hoewel archiveren niet bepaald mijn grootste hobby is, heb ik ze in rap tempo weten weg te werken. Het leek net of ik besmet was met een soort voorjaarsschoonmaakvirus, want nadat de stapels op mijn bureau tot aanvaardbare hoogte waren geslonken, heb ik me meteen op de enorme stapel vakliteratuur gestort. Ook die verdween als sneeuw voor de zon: de doos met oud papier zit boordevol. De leden van de plaatselijke korfbalvereniging zullen vast blij zijn met onze oogst, als ze volgende week oud papier komen ophalen! Een vraag hield me trouwens wel bezig, zo tijdens het opruimen: zouden alleen vrouwlijke collega's last hebben van dit soort schoonmaakvirussen of kunnen ook manlijke collega’s daarmee besmet raken? Hoe dan ook, mij geeft deze opruimactie veel voldoening. Mijn bureau is nu zo goed als leeg en een beter begin van een vrij weekend kan ik niet verzinnen!

Geen opmerkingen: